شناسهٔ خبر: 104632 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقل قول نقوی‌حسینی از اظهارات عراقچی در کمیسیون امنیت ملی:

تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرای توافق لغو می‌شوند/بازرسی غیرمتعارف نخواهیم داشت

سیدحسین نقوی حسینی431 عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرای توافق لغو می‌شوند و بازرسی غیرمتعارف نخواهیم داشت.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر دیروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، آقایان عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نیز قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه برای بررسی توافق نهایی هسته‌ای حضور یافتند.

وی با بیان اینکه نشست دیروز که برای بررسی برجام تشکیل شده بود، چهارمین جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی توافق‌ هسته‌ای بود که برگزار شد، افزود: در این جلسه آقای عراقچی ابتدا پیرامون موضوعات اصلی برجام نکاتی را مطرح کرد و گفت که ما در برجام سعی کردیم خطوط قرمز را مطابق منویات مقام معظم رهبری که به ما ابلاغ شده بود را رعایت کنیم، بنابراین مدعی هستیم که تمامی خطوط قرمز مدنظر مقام معظم رهبری رعایت شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: عراقچی گفت که در برجام حق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است، تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرای توافق لغو خواهند شد و مابقی تحریم‌ها نیز مطابق زمان‌بندی که ارائه شده لغو می‌شوند و همچنین بازرسی غیرمتعارف نخواهیم داشت.

نقوی یادآور شد: سپس نمایندگان مجلس سؤالاتی را مطرح کردند و نکته جالب این بود که ۱۹ نفر از اعضای کمیسیون برای اظهارنظر ثبت‌نام کرده بودند که نشان می‌دهد اعضای کمیسیون درباره برجام حرف دارند.

وی متذکر شد: محورهایی مانند بازرسی‌ها، دامنه بازرسی‌ها و نوع بازرسی‌ها از جمله موضوعات مدّ نظر نمایندگان در این جلسه بود، به ویژه نمایندگان حساسیت زیادی روی اماکن نظامی داشتند، همچنین وکلای ملت روی نحوه لغو تحریم‌ها حساسیت ویژه‌ای داشتند چون تحریم‌ها منوط به راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است و اینکه باید آژانس صادقانه برخورد کند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین وکلای ملت روی موضوع تحقیق و توسعه و همچنین به ویژه در حوزه موشک‌های بالستیک نیز دغدغه‌های جدی را مطرح کردند.

نظر شما